„Děti se snad už rodí jako malí badatelé. Sotva vykouknou na svět, hned ho touží poznávat všemi smysly. A naším úkolem je tuto touhu nezhasit, ale povzbudit, aby mohly objevovat svět plný krásných věcí. Nenechte se zmýlit, když si děti hrají, učí se nejvíc a my se pak učíme od nich to, co už jsme zapomněli. :-)“
PŘÍPRAVA DO PRVNÍ TŘÍDY – PROGRAM MAXÍK
Jde o celoroční program speciálně pro předškolní děti. Je to strukturovaný systém cvičení a úkolů (autorek Janhubové, Bubeníčkové).
- pomáhá se správným držením tužky, psaním a při dalších úkolech, které rozvíjí zrakové a sluchové vnímání
- upevňuje pravolevou orientaci
- obsahuje dechová cvičení pro navození klidu a uvolnění těla
- každodenní cvičení rozvíjí mozek a učí ho koncentraci
- podporuje odvahu a sebehodnocení dětí
„Maxíci jsou ve školce tak trochu kabrňáci, už brzo půjdou do školy a příprava na tento významný krok do života se určitě vyplatí. Ve škole pak nemusí být paf ze spousty nových věcí…“
HRAJEME SI S MATEMATIKOU HEJNÉHO
Podíleli jsme se na pilotáži projektu Matematika všemi smysly aneb matematika v MŠ (autorek Slezákové, Šubrtové). Využíváme poznatků matematiky Hejného přirozeným způsobem.
PRINCIPY HEJNÉHO MATEMATIKY:
- vlastní poznatek má větší váhu než přejaté informace
- podpora spolupráci a diskuzi
- pracuje se s chybou – chyba je prostředek učení, hledáme chyby, zkoušíme různá řešení
- využití úloh různých obtížností, předkládání dalších výzev
- podpora logického myšlení
„Děti s nadšením řeší záhadné labyrinty, programují robotickou včelku, hrají si na stavitele a vlastně vůbec netuší, že tohle všechno je matematika.“
JAK SE UČÍME
- Učíme se spontánní hrou. Děti si můžou hrát v menších skupinkách v centrech aktivit: Pokusy a objevy, Výtvarná dílnička, Knihovnička, Kostky, Doprava, U sovičky.
- Při vzdělávání používáme prvky programu Začít spolu. www.zacitspolu.eu
- Učíme se badatelsky, zážitkově, spolupracujeme.
„To, že si dítě hraje podle svého plánu a má vlastní představu, je potřebou a seberozvíjející dovedností pro jeho budoucí život.“
ROZVÍJÍME TALENTY DĚTÍ
„V každém z nás je ukrytý nějaký talent, stačí ho najít a začít rozvíjet.“
Jak to děláme?
Při plánování programu pro děti se opíráme o Gardnerovu teorii mnohočetné inteligentce. Děti tak snáze objeví svůj talent a najdou činnost, která je rozvíjí a baví.
Zapojujeme děti s pomocí rodičů do Logické olympiády, kterou vyhlašuje organizace Menza.
„Blahopřejeme Emičce z naší školky, která se zúčastnila okresní logické olympiády, kde získala 8. místo.“
Dětem nabízíme řadu kroužků pro rozvoj jejich specifických zájmů:
Dvakrát do roka také v naší školce vzniká ze všech dětí pod vedením učitelek velký pěvecký sbor doprovázený klavírem a houslemi, který vystupuje v čase adventu a ke Dni maminek.
INSPIRACE:
MATERIÁLY PRO DĚTI:






