touha3
touha1
touha5
touha2
touha4
5
previous arrow
next arrow

„Děti se snad už rodí jako malí badatelé. Sotva vykouknou na svět, hned ho touží poznávat všemi smysly. A naším úkolem je tuto touhu nezhasit, ale povzbudit, aby mohly objevovat svět plný krásných věcí. Nenechte se zmýlit, když si děti hrají, učí se nejvíc a my se pak učíme od nich to, co už jsme zapomněli. :-)“

PŘÍPRAVA DO PRVNÍ TŘÍDY – PROGRAM MAXÍK

Jde o celoroční program speciálně pro předškolní děti. Je to strukturovaný systém cvičení a úkolů (autorek Janhubové, Bubeníčkové).

  • pomáhá se správným držením tužky, psaním a při dalších úkolech, které rozvíjí zrakové a sluchové vnímání
  • upevňuje pravolevou orientaci
  • obsahuje dechová cvičení pro navození klidu a uvolnění těla
  • každodenní cvičení rozvíjí mozek a učí ho koncentraci
  • podporuje odvahu a sebehodnocení dětí

„Maxíci jsou ve školce tak trochu kabrňáci, už brzo půjdou do školy a příprava na tento významný krok do života se určitě vyplatí. Ve škole pak nemusí být paf ze spousty nových věcí…“

HRAJEME SI S MATEMATIKOU HEJNÉHO

Podíleli jsme se na pilotáži projektu Matematika všemi smysly aneb matematika v MŠ (autorek Slezákové, Šubrtové). Využíváme poznatků matematiky Hejného přirozeným způsobem.

PRINCIPY HEJNÉHO MATEMATIKY:

  • vlastní poznatek má větší váhu než přejaté informace
  • podpora spolupráci a diskuzi
  • pracuje se s chybou – chyba je prostředek učení, hledáme chyby, zkoušíme různá řešení
  • využití úloh různých obtížností, předkládání dalších výzev
  • podpora logického myšlení

„Děti s nadšením řeší záhadné labyrinty, programují robotickou včelku, hrají si na stavitele a vlastně vůbec netuší, že tohle všechno je matematika.“

JAK SE UČÍME

  • Učíme se spontánní hrou. Děti si můžou hrát v menších skupinkách v centrech aktivit: Pokusy a objevy, Výtvarná dílnička, Knihovnička, Kostky, Doprava, U sovičky.
  • Při vzdělávání používáme prvky programu Začít spolu. www.zacitspolu.eu
  • Učíme se badatelsky, zážitkově, spolupracujeme.

„To, že si dítě hraje podle svého plánu a má vlastní představu, je potřebou a seberozvíjející dovedností pro jeho budoucí život.“

ROZVÍJÍME TALENTY DĚTÍ

„V každém z nás je ukrytý nějaký talent, stačí ho najít a začít rozvíjet.“

Jak to děláme?

Při plánování programu pro děti se opíráme o Gardnerovu teorii mnohočetné inteligentce. Děti tak snáze objeví svůj talent a najdou činnost, která je rozvíjí a baví.

www.zapojmevsechny.cz

Zapojujeme děti s pomocí rodičů do Logické olympiády, kterou vyhlašuje organizace Menza.

www.logickaolympiada.cz

„Blahopřejeme Emičce z naší školky, která se zúčastnila okresní logické olympiády, kde získala 8. místo.“

Dětem nabízíme řadu kroužků pro rozvoj jejich specifických zájmů:

Dvakrát do roka také v naší školce vzniká ze všech dětí pod vedením učitelek velký pěvecký sbor doprovázený klavírem a houslemi, který vystupuje v čase adventu a ke Dni maminek.

INSPIRACE:

www.h-mat.cz

www.zacitspolu.eu

MATERIÁLY PRO DĚTI:

www.sikulik.cz